Başkanın Mesajı

Atıklar, üretim ve tüketim faaliyetlerinin bir sonucu olarak insan hayatının her noktasında karşımıza çıkmaktadır. Evler, okullar, fabrikalar, alışveriş merkezleri, hastaneler, iş yerleri gibi birçok yerden çıkan atık ürünler genellikle çöp alanlarına atılmaktadır. Belediyeler tarafından toplanan bu atıkların bazıları işleme merkezine, bazıları da imha edilmek ve yakılmak üzere tesislere götürülmektedir.

Nüfus artışı ve kentleşmeye bağlı olarak dünya genelinde her yıl milyonlarca ton atık üretimi artarak devam ediyor. Dünya Bankası verilerine göre dünyada yılda 2 milyar ton kentsel atık üretiliyor. Bu rakamın 2050’ de 3,4 milyar tona ulaşması bekleniyor.

Güvenli bir şekilde yönetilmeyen veya geri dönüştürülmeyen atıklar ise hava, kara, su gibi yaşamsal faaliyetlerimizi sürdürdüğümüz her alanda kalıcı hasara yol açıyor.

Yedinci Kıta..

Türkiye’nin yüzölçümünün neredeyse beş katı büyüklüğünde. Atıklardan oluşmuş, insanoğlunun farkına varmadan yarattığı, içinde yaşamın olmadığı hatta yaşamı büyük ölçüde tehdit eden yepyeni bir dünya. Dünyadaki okyanus ve deniz kirliliğinin yüzde 60-95′ inin plastik atıklardan oluştuğu tahmin ediliyor.

Plastik ambalajlar sadece 50 yıl kadar önce hayatımıza girmiş olmalarına rağmen okyanuslarda çöp adalar oluşturacak kadar çoğalmış durumdalar. Çözünümleri sürerken çok küçük partiküller haline gelerek içme suyuna dahi karışıyor olmaları, söz konusu tehdidin boyutunu anlamamıza yardımcı olabilir.

Mikroplastikler, doğada öylesine çoğalmış durumdalar ki onlardan kaçmamız neredeyse imkansız. Doğada serbest olarak bulunan mikroplastik miktarı, bu şekilde artmaya devam ederse 2050 yılına gelindiğinde, okyanuslardaki mikroplastik kütlesi, balık kütlesini aşabilir.

Okyanuslara yayılan mikroplastikler, deniz canlılarının dokularına ve oradan da kara hayvanlarına sirayet ederek tüm ekosisteme yayılıyor. Bunun insan sağlığını uzun vadede nasıl etkileyeceğini düşünmek bile istemiyorum. Bu noktada, özellikle geri dönüşüm bilincine dikkat çekmek istiyorum. Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Teşkilatı (OECD) raporlarına göre dünya çapında plastik atıkların sadece %9’ u geri dönüştürülebiliyor.

Demir, çelik, bakır, kurşun, kağıt, plastik, kauçuk, cam, elektronik atıklar gibi maddelerin geri kazanılması ve tekrar kullanılması, çevre kirliliğini önlediği gibi doğal kaynakların tüketimini azaltmakta ve ekonomik anlamda büyük tasarruf sağlamaktadırlar. Sadece tek bir alüminyum kutunun geri dönüştürülmesi bile bir televizyonu üç saat boyunca çalıştıracak enerji tasarrufu yaratabilmektedir. 1 ton plastik atığın geri dönüşüme kazandırılması ile 5.774 KWh enerji kazanımı sağlanır, 1 ton kağıdın geri dönüşümü ile 17 ağaç kesilmekten kurtarılır.

Dünyada her yıl ortaya çıkan 2 milyar ton atık geri dönüşüme kazandırılabilse 4,5 milyar varil petrol eşdeğeri enerji elde edeceğiz. Söz konusu enerji miktarı dünya elektrik tüketiminin nerede ise % 10’unu karşılayabilecek seviyede.

TimtaşAutomat olarak geliştirdiğimiz akıllı otomatlar ile geri dönüşüm konusunda toplumu bilinçlendirerek gelecek nesillere daha yaşanabilir bir dünya bırakmayı hedefliyoruz.

Ayrıca son yıllarda ortaya çıkan bulaşıcı hastalıklar, virüsler, toplumumuzun her kesimini tehlike altına almaya başladı. Dünyanın birçok yerinde şahit olduğumuz kötü görüntüleri yaşamamak adına, sağlık ve hijyen konusunda da adım atmayı amaçladık. Bu amaçla; TimtaşAutomat olarak, geliştirdiğimiz akıllı otomatlar ile geleceğimizi ve sağlığımızı korumaya odaklandık.

Şirket olarak, geri dönüşüm konusunda toplumu bilinçlendirerek, gelecek nesillere sağlıklı bir yaşam ile birlikte daha yaşanabilir ve temiz bir dünya bırakmayı hedefliyoruz.

http://timtasautomat.com.tr/wp-content/uploads/2020/05/ecomac-odul-sosyal-sorumluluk-geri-donusum.jpg

Timtaş Automat Yönetim Kurulu BaşkanıMehmet Akay

Adres
Üniversite Mah.
Civan Sok. No:1,
Allure Tower Zemin Kat
Avcılar / İstanbul
Telefon
+90 (850) 515 05 50
+90 (212) 483 16 70
+90 (530) 061 00 98
Email
makay@timtasautomat.com.tr

CV AND AWARDSCalvin up close

Podcasting operational change management inside of workflows to establish a framework. Taking seamless key performance indicators offline to maximise the long tail.
  • Work experience
  • Consultancy ethic
  • Awards & Honours

Proactively envisioned multimedia based expertise and cross-media growth strategies. Seamlessly visualize quality intellectual capital without superior collaboration and idea-sharing. Holistically pontificate installed base portals after maintainable products.

  • 2000-2005
    Collaboratively administrate empowered markets via plug-and-play networks. Dynamically procrastinate B2C users after installed base benefits. Dramatically visualize customer directed convergence without revolutionary ROI.
  • 2005-2008
    Efficiently unleash cross-media information without cross-media value. Quickly maximize timely deliverables for real-time schemas. Dramatically maintain clicks-and-mortar solutions without functional solutions.
  • 2008-2019
    Completely synergize resource taxing relationships via premier niche markets. Professionally cultivate one-to-one customer service with robust ideas. Dynamically innovate resource-leveling customer service for state of the art customer service.

Collaboratively administrate turnkey channels whereas virtual e-tailers. Objectively seize scalable metrics whereas proactive e-services. Seamlessly empower fully researched growth strategies and interoperable internal or “organic” sources.

Credibly innovate granular internal or “organic” sources whereas high standards in web-readiness. Energistically scale future-proof core competencies vis-a-vis impactful experiences. Dramatically synthesize integrated schemas with optimal networks.

Interactively procrastinate high-payoff content without backward-compatible data. Quickly cultivate optimal processes and tactical architectures. Completely iterate covalent strategic theme areas via accurate e-markets.

Phosfluorescently engage worldwide methodologies with web-enabled technology. Interactively coordinate proactive e-commerce via process-centric “outside the box” thinking. Completely pursue scalable customer service through sustainable potentialities.

  • 2002: Objectively innovate empowered manufactured products whereas parallel platforms.
  • 2004: Holisticly predominate extensible testing procedures for reliable supply chains.
  • 2005: Dramatically engage top-line web services vis-a-vis cutting-edge deliverables.
  • 2009: Proactively envisioned multimedia based expertise and cross-media growth strategies.
  • 2012: Seamlessly visualize quality intellectual capital without superior collaboration and idea-sharing.
  • 2018: Holistically pontificate installed base portals after maintainable products.
http://timtasautomat.com.tr/wp-content/uploads/2021/03/TimtasAutomatLogo-BYZ.png
Hakkımızda

Timtaş Automat olarak, çevreyi koruyan, gelecek nesillere çevre bilincini aşılayan, toplum sağlığını önemseyen ve geri dönüşüm odaklı, yenilikçi akıllı otomatlar üretiyoruz.

Genel Merkez
Üniversite Mah. Uran Cad. No:48
Avcılar / İstanbul
Bizi Takip EdinSosyal Medyada Timtaş Automat